1 Temmuz 2014 Salı

Modanın İki Yüzü


Ülkemizde genel olarak modayı takip eden bir kitle mevcut. Bu yapının gençler arasında gelişmesi de televizyonda izlenilen karakterlerle ilgili diyebiliriz. Herkes televizyonda ne görüyorsa, kimi görüyorsa onun gibi olmak giyinmek istiyor. Bu da elbette ister istemez modayı takip etmeyi gerektiriyor. Son yıllarda özellikle gençlerin arasında yaygınlaşan bazı giyim tarzları var. Modanın da kendi içinde farklı dönemlerde akımlar yarattığı ve bu akımların topluma hızlı bir şekilde yansıdığı daha önce de defalarca görülmüştür ancak son yıllarda neredeyse ayda bir moda değişiyor. Peki sebep nedir? Elbette tüketim toplumu olarak özellikle internet ve sosyal mecraların gelişmesiyle birlikte artan hızlı değişim ve tüketim isteği. Tüketim her zamankinden hızlı bir yapı kazandı. Kapital ya da global olarak adlandırabileceğimiz bu dünya içinde, istemesek dahi bu çarkın içinde hareket etmekten kurtulamıyoruz. Hepimiz şarkın bir dişi oluyoruz ve veri akışı, tüketim hızıyla birlikte sürekli değişim gösteriyor. 

Modanın bu kadar hızlı değişkenlik gösterdiği dönemde, aynı zamanda kişilerin kendi modalarını yaratabileceği fırsatlar olduğunu söylemek de mümkün. Örneğin, baskı tişört satışları da yine son dönemde patlamış durumda. Herkes istediği bir görüntüyü fotoğrafı, sevdiği bir karakteri tişörtün üstüne basıp kullanabiliyor. Baskılı tişört ve normal mağazalarda satılan hazır tişörtler arasında ciddi bir fark var. O da şu ki, baskılı tişörtlerde kendi zevkinize göre baskı yaptırır tişört sahibi olursunuz, ama bir markanın mağaza ürünü olarak bir tişört aldığınızla binlerce kişiyle aynı model tişörtü giymek durumunda kalırsınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder